torsdag 24. mars 2011

Bildefortelling

Jeg synes det er ganske morsomt å leke meg med ny programvare og prøve meg litt fram, og det er alltid like morsomt når man får det til. Jeg ble så fornøyd med denne at jeg like godt legger den ut med en gang, men jeg ser ikke bort fra at det dukker opp en fortelling eller to til her.

I oktober i 2010 var jeg på cruise i Middelhavet sammen med et vennepar som giftet seg og resten av bryllupsgjestene. Det var en flott opplevelse og jeg kom hjem med ca 600 bilder. Her har jeg plukket ut et lite utvalg som viser litt av de stedene vi var. Vi reiste ut fra Venezia, dagen etterpå var selve bryllupet i Split, så var vi innom Corfu, Athen, Mykonos og Katakolon. Dette ga oss mulighet til å oppsøke en del historiske steder, og det er en del bilder av ruiner her.



Jeg brukte ikke så veldig lang tid på presentasjonen, men jeg redigerte alle bildene i PhotoFiltre først, også fant jeg musikk fra jamendo.com. Musikken ble ikke helt perfekt, men ikke så verst.

Det at de to første bildene ligger oppå hverandre i bilderuten før du kjører filmen er litt teit, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få fikset på det ennå, så det får komme etterhvert....

4 kommentarer:

  1. Artig at du er så kjapt ute. Viktig at du forteller om bildene og arbeidet med fortellinga. Det første gir betrakteren større utbytte, det andre kan vi lære av. Jeg har vært i Venezia og på Corfu.
    Kan du si noe om hva du gjorde med bildene i PhotoFiltre?
    Dumt at de to første bildene ligger oppå hverandre før visning. Kanskje tjuvstart på nedlasting?
    Fin fortelling, deilige bilder.

    SvarSlett
  2. Kjempefin bildefortelling! Det var artig med det hvite håndkledyret/mennesket som dukket opp innimellom, han både brøt opp og bandt sammen, hvis du skjønner hva jeg mener.

    SvarSlett
  3. Takk for fine kommentarer. Når jeg bearbeidet bildene i PhotoFiltre så var det først og fremst beskjæring. Men noen av dem er tatt på lang avstand, og noen er litt kornete så jeg endret fargemetningen, lysstyrken og kontrasten. Jeg prøvde meg litt fram og lagret bildet når jeg syntes det så bra ut. Håndkledyret dukket opp på lugaren når den var blitt vasket på formiddagen, og jeg syntes den var både morsom og spesiell. Siste dagen var det kurs på båten, men jeg må innrømme at jeg ikke har prøvd det hjemme ;)

    SvarSlett
  4. Flotte bilder Kari. Jeg er veldig glad i å reise, se andre steder og kulturer, men har ennå til gode å besøke Hellas.

    SvarSlett