tirsdag 12. april 2011

Eva 2.0

Jeg har flere ganger i løpet av studiet kommet over bloggen Eva2.0. Denne gangen tok jeg meg tid til å studere den litt nærmere. Bloggen skrives av Eva Bratvold og ble i utgangspunktet startet mens hun skrev på bacheloroppgaven IKT i skolen - mer enn bare kabler. Nå driver hun sitt eget selskap: Eva Bratvold Digital Kompetanse, der hun jobber med digital kompetanse i hovedsak rettet mot skolesektoren.

I denne bloggen skriver hun om sine tanker rundt ikt i skolen, og her er både generelle betraktninger rundt innføring av bruk av ikt i skolen og konkrete pedagogiske eksempler. Hun har også skrevet en bok "IKT i skulen - kva, kven, korleis og kvifor", og mye av innholdet i boken finner man på bloggen. Eva har listet opp hvilke ikt-ferdigheter man bør kunne og gir mange tips til undervisning og småting som kan være kjekt å vite i den digitale verden.

Jeg har skrevet ut bacheloroppgaven og har planer om å lese den på toget hjem i ettermiddag, og skal etterhvert studere det som står i boken hennes litt mer.

1 kommentar:

  1. Godt for deg at du tok deg tid til å undersøke Eva 2.0 nærmere. Hun er en av mine favoritter.

    SvarSlett