fredag 28. mars 2014

Studiehelg

Da er det fredag igjen og jeg har reist på landet for å skrive oppgaver. Målet denne helgen er å bli mer eller mindre ferdig siden jeg har ganske mye annet å gjøre de to neste ukene. Det er likevel ikke så enkelt å konsentrere seg for en fugleinterressert person når treet utenfor kjøkkenvinduet kryr av våryr småfugl. Allerede før jeg rakk å komme inn fikk jeg tatt disse bildene. Og det må nok bli en liten fuglekikkepause i morgen og på søndag også.



Øverst ser vi fru Dompap, Herr Dompap var også på besøk, men stilte seg ikke opp for fotografering. Nederst kan vi skimte to stk grønnfink som leter etter mat under sneen.

1 kommentar:

  1. Herlig – om livet som det er, for deg, meg og fuglene. Jeg var også på landet sist helg. Satte opp fuglekassene til fluesnapperne. Kassene er fra naturvern.com (http://naturvern.com/index.php?p=1_24_Fuglekasse-til-fluesnappere) og fluesnapperne skal bidra til biologisk myggfjerning. I tillegg rakk jeg å lese to halve bøker, veilede på en bachelor-oppgave og gikk to foto-turer. Jeg var alene på hytta.

    SvarSlett